Mødre på slap line

Fanget i Grækenland med syg baby :(

Igår lagde jeg mærke til at Arthur virkede lettere irritabel og havde fået et par knopper i ansigtet. Vi var der 24 timer fra at skulle med et fly hjem og jeg slog det lidt hen. Men så på få timer fik han flere og fik feber og så vidste jeg godt, hvad klokken havde slået!!! Vores lille Arthur har fået skoldkopper!!

Så tæt på afrejse, var det næsten ikke til at bære. Vi var helt klar til at tage hjem, da vi har en del arbejde at indhente og jeg skulle lave noget tv optagelser i kommende uge, men efter at hotellets læge havde taget et kig på ham, fik vi at vide at vi kunne glemme alt om at flyve hjem lige foreløbig. Og så fik jeg ellers travlt!!!

Pludselig skulle vi både tale med danske læger, vores forsikring som er Gouda, alle aftaler skulle aflyses eller rykkes. Arthurs medicin har vi ikke nok af og tøj har vi heller ikke mere rent af og vores hotel var muligvis fuldt booket, så vi skulle flytte hotel og jeg kunne næsten ikke overskue al balladen og så med en syg lille mus på armen. Vi ville bare HJEM!

Og så er det så at man i den grad har brug for en god forsikring!!! Og jeg må indrømme at jeg er BLÆST bagover over den service og hjælp som vi har fået hos Gouda!!! Fra første opkald hjalp de os videre skridt for skridt og sørgede for alt. De var så hjælpsomme og omsorgsfulde. De sørgede for at Arthur fik lægehjælp og helt uden at jeg skulle gøre noget, kommunikerede de med hotellet og sørgede for at vi kunne blive på samme værelse indtil at vi må rejse hjem igen.

Jeg gik fra at være top stresset til at føle mig helt tryg og i gode hænder. Jeg hører og læser altid så meget om dårlige forsikringer og jeg har selv haft en håbløs oplevelse med helt inkompetente ansatte hos Mastercard forsikringen, så det var virkelig fantastisk at få en følelse af at min forsikring rent faktisk GERNE ville mig/os det bedste og de gjorde en åbenlys indsats for at gøre oplevelsen så lempelig som muligt for os. De er uden tvivl den bedste forsikring man kan ønske sig!!!! TAK GOUDA OG JERES PISSE DYGTIGE TEAM!!!!!!

Nogle ville måske mene at vi bare skulle være hoppet på flyet og stukket babyen en panodil, men det er simpelthen for uansvarligt. Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv for at have udsat eks. en baby eller en med dårlig immunforsvar for fare, fordi vi helt egoistisk ville hjem. Vi er trods alt et rigtig dejligt sted og livet er bare fuld af overraskelser. Og som den meget søde læge hos Gouda sagde, “få det bedste ud af det og nyd det gode vejr”.

Så det er status lige nu. Vi er “fanget” på Kreta på ubestemt tid og nu er det at i lige skriver at jeres børn havde de sidste skoldkoppeblære inden for en uges tid!!!! Jeg håber at vi kan rejse hjem om en 4-5 dage. Så er det ca. 1 uge siden udbruddet startede.

Arthur er heldigvis ikke voldsom medtaget ENDNU, men vi er heller ikke ovre 3 dagen endnu som jeg gruer for!!! Jeg er så nervøs for om han skal blive rigtig rigtig syg og på hospitalet og alt muligt. Jaaaa jeg ved godt jeg pylrer, men jeg havde nok følt mig mindre bekymret, hvis var hjemme i trygge dk og ikke på Kreta.

img_4741 img_4743

15 kommentarer

• Bianca

Jeg arbejder som stewardesse og det giver helt sig selv, at i slet ikke får lov at komme med flyveren hvis der ikke er skorper på skoldkopperne. Som stewardesse vil vi være nødsaget til at afvise jer fra flyveren og sende jer tilbage til hotellet. Så det var den helt rigtige beslutning i tog og ikke udsatte andre for smitten! 🙂

• Carina

Hej Sara må lige først sige sikke en skøn og vidunderlig lille dreng du har. Jeg håber snart han er frisk igen. Men skriver egentlig for at rose dig for din omtanke med et sygt barn og andre mennesker også. Jeg er ramt af leukæmi og med den sygdom kan små børn være en udfordring i det offentlige rum, uanset hvor pjattet man er med de små. Men med folk der tænker som dig, viser et og overskud med et sygt barn. Syntes jeg er flot, og gjorde mig glad at læse. Tak for det og nyd trods alt ferien 😉

• Uh vi har lige været igennem en omgang her. Det tog præcis en uge fra første knop og indtil der var skorper på alle kopperne (og der var pænt mange!). Måske solen og den friske luft udtørrer Arthurs hurtigere end normalt. Krydser fingre! Men ja I må jo så bare fortsat nyde det dejlige vejr 😊

• Helle

Har arbejdet og boet på Kreta i 1 1/2 år og haft mange gæster forbi græske hospitaler og kan kun tale varmt om det. De har mindst ligeså dygtige og kompetente læger som i DK – og forsikringen sender jeg sikkert på privat hospital (meget høj standard) så skulle det ende med et hospitalsophold så don’t worry!

• Emma

Hej Sarah.

Måske et lettere dumt spørgsmål ,men hvorfor frygter du 3 dagen?
    Er det der hvor det virkelig begynder at klø eller? Mine unger fik nemlig kun hver især en håndfuld knopper, men det er jo meget rart at at have andres erfaring med i bagagen.

Håber I får nogele skønne dage trods sygdom.

God bedring med ham.

Knus

• Sarah Louise

Ja på tredje dagen kommer 2 bølge og der får de det som regel værst. Det passede på alle mine 3😊

• Mette

Jeg har arbejdet i instituation i mange år og min erfaring er klart, at jo mindre børnene er jo mindre bliver de ramt af deres skoldkopper! Jeg håber det også holder strik med Arthur😊 God bedring med ham og nyd det sidste af ferien!

• Pernille

God bedring. Flot I valgte ikke at udsætte andre. Det ville jeg nok have gjort, ikke af ond vilje men ubetænksomhed. Herhjemme har jeg ALDRIG slæbt mine skoldkopper plaget børn rundt i butikker mv. , men er ikke sikker på jeg havde husket at tænke sådan hvis jeg skulle hjem fra ferie, selvom jeg nu godt kan se det er meget værre i fly end i butikker/restauranter i Danmark.
    Vi har Mastercard forsikring, og nu bliver jeg utryg 😬, kan du huske hvem der stod bag, da I havde problemer med den.
    God bedring til lille Arthur.
    Vh. Pernille

• Eva

God bedring, håber forløbet må være ligeså mildt som da min datter havde skoldkopper for nylig – overstået på knap en uge, ingen feber og begrænset antal skoldkopper. Hun var ikke særlig påvirket af det. I er super seje – det skal nok gå

• Jannie kühlmann

Vi har også lige haft den bedste oplevelse med Gouda. Vores datter på 20 år skulle akut hjem fra Kenya. Hvorfor vil jeg ikke uddybe her.
    Gouda har sørget for hospital, dansk læge via telefon/SMS, hjemrejse ……
    Ikke på noget tidspunkt har vi mødt modvilje.
    Gouda er usammenlignelige!!

Håber i kommer godt hjem og at lillemanden hurtigt bliver frisk ❤️

• Christina Timm

Puha jeg føler med dig/jer. For 6 år siden skulle jeg til Tyrkiet med min datter på 1 1/2 år. 2 dage før afrejse, blev hun lidt plyndret og hun fik 1 lille prik i nakken. Jeg tog til lægen og spurgte om det evt var skoldkopper på vej, lægen sagde “hvis det ikke udvikler sig over de næste 24 timer, så er det ingenting og I kan rejse. Vi rejser. Dagen efter vi er landet i 35 graders varme, havde hun 300 prikker O M G !! Vi skulle bo privat hos min veninde, gudske lov, så vi ikke udsatte flere. Men jeg tænker da stadig over at vi faktisk udsatte mange for smitte. Så jeg forstår fuldt ud jeres valg. Rigtig go bedring herfra

• Angelina

Hvor godt forsikringen tog sig af jer:-) min datter fik også en børnesygdom på ferie og der fik vi refunderet 15.000 kr for tabt ferie.. det er gode penge givet ud😀 God bedring til jeres lille søn😀

• Charlotte

Vi “strandede” i Barcelona pga skoldkopper og fik 4 dages ekstra “ferie”. Vi fik det bedste ud af situationen og nød blot tiden, selvom vi også gerne ville ha været hjemme til tiden. Her var vires forsikringsselskab heldigvis også mega hjælpsomme. Nyd de ekstra dage sammen, og håber ikke lille Arthur bliver slemt påvirket.

• Camilla

Åh nej

• Karina

Vi har lige været det igennem med storesøster på 4,5 år og bagefter lillesøster på 6 mdr. Lillesøster var ikke som sådan syg – hun havde en enkelt nat hvor hun havde svært ved at finde ro, men det var det. Og hun havde faktisk temmelig mange.

Det startede torsdag morgen og onsdagen efter var der ikke flere blærer på. Vil endda sige at mandag/tirsdag allerede var okay, men der var lige små 2-3 stk der ikke havde fået skorpe på.

Håber I fortsat har privat pool, for så er det bare at nyde de ekstra dage og så håbe at det varme vejr er med til at udtørre de skide kopper. Krydser fingre for at I snart er hjemme igen. God bedring med ham..